Thursday, March 29, 2007

#35 War is good for business

Här följer en liten låtquiz till min kära syster.
Du ska gissa Artist/låtskrivare, (eventuellt) skiva och låtnamn!
(Jag lägger in några ledtrådar/förslag så det inte blir för svårt.)

1. Chase the dog star over the sea
(G. Sumner, Valpariso, Mercury Falling)

2. Should auld acquaintance be forgot and never brought to mind?
(Burns, Auld lang syne)

3. You're my last breath, you're a breath of fresh air to me
(Brydon/Murphy, The time is now, Things to make and do)

Psx. Du kan ju söka på internet om du inte klarar frågorna. Det är inte fusk. Nds.
Ps2. Ingen av låtarna är skriven av Fagen. Nds Lite.

8 comments:

Manis said...

OK.. det här blir knivigt..

1. Godron Sumner, det är Sting!

2. Robert Burns, hans hus och grav har jag varit i/vid i Skottland HA HA LÅNGNÄSA.

3. Jag har sett Moloko live, naninaninani.

Men du, den dära PostSkriptum är det roligaste och smartaste skämtet jag har varit med om. Jag skrattar inte ens för jag är så häpen.

Flanellskjorta said...

sjuuuuukt rolig ordvits! verkligen helt sjuuuukt bra!

Bajs said...

jag har också sett moloko. http://jitcrunch.cafepress.com/jitcrunch.aspx?bG9hZD1ibGFuayxibGFuazoyX0YuanBnfGxvYWQ9TDAsaHR0cDovL2ltYWdlcy5jYWZlcHJlc3MuY29tL2ltYWdlLzIyNzc2MTE5XzQwMHg0MDAucG5nfHxzY2FsZT1MMCwxNzAsMTcwLFdoaXRlfGNvbXBvc2U9YmxhbmssTDAsQWRkLDE1NSwxMjV8Y3A9cmVzdWx0LGJsYW5rfHNjYWxlPXJlc3VsdCwwLDQ4MCxXaGl0ZXxjb21wcmVzc2lvbj05NXw=

Bajs said...

eller nä.. :(

Bajs said...
This comment has been removed by the author.
Bajs said...
This comment has been removed by the author.
Bajs said...

fan..

jag tänkte på nåt annat.

Bajs said...

mogwai kanske det var..